VERBINTENISSEN

De toekomst begint vandaag

  • #1 INGREDIËNTEN VAN ETHISCHE OORSPRONG
  • #2 RESPECT VOOR ONZE WERELDWIJDE OMGEVING
  • #3 VROUWEN VERSTERKEN DOOR SCHOONHEID

Bij Shiseido geloven wij dat elk detail telt - daarom kan elke actie een verschil maken, en zijn er geen kleine verbintenissen. Respect voor de planeet, de samenleving en de mensen is in onze cultuur geïntegreerd. Bij alles wat wij doen, van ontwikkeling tot productie, streven wij naar het behoud van het milieu waarvan wij allen afhankelijk zijn. Dit bepaalt ons doel, nu wij de toekomst ingaan om aan een betere wereld te bouwen.

  • #1 INGREDIËNTEN VAN ETHISCHE OORSPRONG
  • #2 RESPECT VOOR ONZE WERELDWIJDE OMGEVING
  • #3 VROUWEN VERSTERKEN DOOR SCHOONHEID
#1
INGREDIËNTEN VAN ETHISCHE OORSPRONG
Geïnspireerd door de Shinto-traditie in Japan - waar de natuur als nergens anders wordt aanschouwd en gevierd - kiezen wij vooral ingrediënten die uit de traditionele farmacopee komen. Het Enmei-kruid, dat bekend staat om zijn uitzonderlijke anti-verouderingseigenschappen en gebruikt wordt in de Future Solution LX producten, is afkomstig van 350 jaar oude bomen die op de berg Koya groeien. Het Waso-assortiment bevat yuzu en rijst en is ook een goed voorbeeld van hoe wij de voortreffelijkheid van de plaatselijke productie bevorderen en boeren uit verschillende streken van Japan steunen. Al onze ingrediënten zijn van ethische oorsprong om de impact op het milieu te minimaliseren en de kwaliteit en geloofwaardigheid te maximaliseren.

EEN RECHTVAARDIGE CIRKEL VOOR DE MENS, DE NATUUR EN DE HUID.

#2
RESPECT VOOR ONZE WERELDWIJDE OMGEVING
BEWUST ZIJN
Waar en hoe wij leven heeft invloed op de kwaliteit van onze huid. Van digitale vermoeidheid tot stress, van UV-stralen tot vervuiling en blauw licht - bij Shiseido onderzoeken wij alle externe factoren en potentiële huid aanvallers in onze laboratoria om oplossingen te vinden om de huid te beschermen en gezond te behouden. In het bijzonder hebben wij bijna 100 jaar deskundigheid opgebouwd op het gebied van zonbescherming en exclusieve technologieën ontwikkeld die in zonnebrandmiddelen worden gebruikt om de verdediging van de huid te versterken, als reactie op haar omgeving.
logo

Onze bedrijfsmissie 'BEAUTY INNOVATIES VOOR EEN BETERE WERELD'

'DUURZAAMHEID'

Wij zijn ervan overtuigd dat schoonheid de kracht heeft om de wereld te veranderen. Niet alleen op individueel, maar ook op maatschappelijk niveau. Wij kennen onze verantwoordelijkheid om evenveel zorg te dragen voor het milieu als voor de huid bij het ontwerpen en produceren van onze producten. In alle sectoren van onze activiteiten en waardeketens bevorderen wij initiatieven die de milieu-impact van onze activiteiten verminderen.

Gebaseerd op het Japanse concept van Mottainai, volgen wij de 5R-filosofie:
  • Reuse/Hergebruiken met hervulbare verpakkingen - mogelijk gemaakt met onze producten vanaf 1926
  • Recyclen door verpakkingen te ontwerpen die gemakkelijk uit elkaar te halen zijn
  • Verminderen door dunnere en lichtere materialen te kiezen
  • Vervangen door meer gerecyclede materialen te gebruiken
  • Respect door concrete en strategische acties richting duurzaamheid te ondernemen
Shiseido zet zich ook in voor de gezondheid en schoonheid van de oceaan. Met het project 'Shiseido Blue' hebben wij concrete acties gesteund, zoals het schoonmaken van stranden. Wij meten ook het milieu-effect van onze producten; wij verifiëren dat onze UV-filters geen significante efect hebben op het koraal*, zelfs niet onder omstandigheden zoals die in het zomerseizoen.

* Kolonie ter grootte van een ei, met uitzondering van planktonische larven en jonge koraalkolonies.

#3
VROUWEN VERSTERKEN DOOR SCHOONHEID
Vanaf het allereerste begin worden wij gedreven door innovatie, transformatie en het creëren van sociale waarde. Wij stellen ons niet tevreden met alleen het inspireren van vrouwen met onze producten en diensten, we hebben ons ook ingespannen om hun zichtbaarheid en hun rol in de maatschappij te vergroten.
In 2007 hebben wij een beurs voor vrouwelijke onderzoekers ingesteld om de wetenschappelijke inspanningen van generaties vrouwen te bevorderen. In 2021 ging Shiseido bij de lancering van het Ginza-parfum - een ode aan de vrouwelijkheid - een partnerschap aan met de organisatie W4, die onderwijs, gezondheid en gelijke kansen voor vrouwen over de hele wereld, zowel op het platteland als in de stad, ondersteunt en bevordert. Shiseido is ook sponsor van de Women of Influence Awards in Frankrijk, die vrouwelijk ondernemerschap celebreert.
DE SHISEIDO ACADEMY OF BEAUTY AND FASHION (SABFA)
Het Biyo Kenkyujyo (Beauty Research Center) werd in 1953 opgericht om colleges over schoonheid te geven aan winkels van de Shiseido-keten in heel Japan. Het centrum werd later omgedoopt tot Biyo Gijyutsu Kenkyujyo (Shiseido Beauty Techniques Research Center) en begon zich te specialiseren in onderzoek naar schoonheidstechnieken. Na verschillende naamsveranderingen werd het centrum het Beauty Creation Center. De SABFA heeft een elitaire reputatie verworven onder de trainingsacademies in de hele wereld en de afgestudeerden zijn zeer gewilde professionals.